(hide navigation)
  • Swedish content
Fund my projects
Patreon
Steady
Forum
Register
Log in
Latest comments
Syndication
RSS feed
Feedback

Forum comments in chronological order

Disclaimer: I am not responsible for what people (other than myself) write in the forums. Please report any abuse, such as insults, slander, spam and illegal material, and I will take appropriate actions. Don't feed the trolls.

Jag tar inget ansvar för det som skrivs i forumet, förutom mina egna inlägg. Vänligen rapportera alla inlägg som bryter mot reglerna, så ska jag se vad jag kan göra. Som regelbrott räknas till exempel förolämpningar, förtal, spam och olagligt material. Mata inte trålarna.

Dec 2007

(off topic thread #1)

Anonymous
Mon 10-Dec-2007 13:12
Hej Linus, trevlig sida du har. Jag heter Simon och gick tillsammans med Gabriella i Glimåkra; vi hade ju återträff i vår lägenhet nu i helgen, och hon nämnde att du hade en dansmatta - har du den inkopplad till datorn?
Jag funderar på att skaffa en sådan, låter rätt kul. Något tips på vilken man ska köpa isåfall?

/simon.redegard@gmail.com

A case against syntax highlighting

Anonymous
Thu 13-Dec-2007 12:51
I tend to agree with you on this. The only meaningful use of syntax highlighting is differentiating between the various classes of text you may encounter in a source code: code, strings, comments.
They change the meaning of text profoundly, so it's very handy to have a way of quickly making a distinction between them.
But once I see that "x = func(a) + 2" is code, I can figure the rest on my own, thankyouverymuch.
(And quotes and such are often typeset differently in real books, too.)

[Oh, and I just came here for the Parallax score... :) Eh, happy St. Lucia Dag or whatever you call it :) ]

(foto)

Anonymous
Thu 13-Dec-2007 18:09
Intressant bild med rena strukturer o och i en harmoniserad färgskala. Formerna o dess placering är intressant. Där ljuset från vänster sida tycks tryckas mot centrum men hålls kvar av en tydlig o distinkt svart markör. Belysningen "spottar" ner mot centrum o tavlan till höger vill in i bild men törs inte riktigt. (vem har gjort den - fin alltså...fniss)
Skrivbordets skiva leder blicken in mot centrum av bilden för att tydligt berätta för åskådaren vad fotografen vill ha sagt!!!
Ha så gott o skapa vidare (gärna i akvarell)...

gissa från vem??

A case against syntax highlighting

Anonymous
Fri 14-Dec-2007 16:14
Ehh... Syntax highlighting actually helps me. Anyone know Eclipse? And anyone know Java? If you do, you propably know that Java is very case-sensitive. As I have the habit of typing very fast, i'm not very accurate. If I didn't have syntax highlighting, I could write System.Out.println instead of System.out.println and not notice anything. But because I have the marvellous highlighting of Eclipse, I see it straight away because the "Out" wouldn't be blue and in italics, as it would be in correctly typed code.

Fratres

ekausel
Edgar
Fri 21-Dec-2007 06:35
Beautiful SID. Outstanding work, beyond words. And the description/explanation of the pattern is pure genius. Thanks for your wonderful page.

(off topic thread #2)

Anonymous
Fri 21-Dec-2007 10:11
Jag saknar möjligheten av lämna kommentarer på innehållet i allmänhet. Då förslagsvis på förstasidan. Här skulle besökare kunna rekommendera ämnen till andra besökare, önska specifika ämnen av hemsideförfattaren och klaga över att sidan inte uppdaterats på en hel semesterdag =)
/Anonym Höörsbo

PS. Ledsen att jag frångår första meningen i forumreglerna, men det finns ingen annanstans att skriva detta. DS.
lft
Linus Åkesson
Fri 21-Dec-2007 10:47
Jag saknar möjligheten av lämna kommentarer på innehållet i allmänhet. Då förslagsvis på förstasidan. Här skulle besökare kunna rekommendera ämnen till andra besökare, önska specifika ämnen av hemsideförfattaren och klaga över att sidan inte uppdaterats på en hel semesterdag =)
/Anonym Höörsbo

PS. Ledsen att jag frångår första meningen i forumreglerna, men det finns ingen annanstans att skriva detta. DS.

Jag ska fundera på saken...

The SID septet

Anonymous
Fri 21-Dec-2007 20:09
Hi!

Remember that our www.6581-8580.com project have already recorded this 7-sid tune
on real hardware to HQ MP3.

We recorded them to wav and only took a slight noise reduction and some high peaks clipping during the mixdown before it got converted to MP3, as our entire collection
consits of.

We recorded them for MOS6581R4, MOS6581R2 and CSG8580R5

If you want the files, I can send them to you!

Anyway we will be back online in Jan 2008

Regards Stone Oakvalley